Zoneterapi

Hvad er det?

Zoneterapi er en behandlingsform der gennem tryk på fødderne påvirker kroppens organer, knogler, muskler og led. Alle disse dele er forbundne gennem median og energibaner der er nemmest at påvirke gennem fødderne. Påvirkning af median og energibanerne har dog også betydning for humøret og det mentale velvære.

Zoneterapi helbreder ikke. Zoneterapi hjælper kroppen med at helbrede sig selv ved at genoprette kroppens energibalance. Zoneterapien kan også virke præventivt gennem at styrke kroppens immunforsvar.

Zoneterapi er en behandlingsform der har rødder, der gĂĄr flere tusinder ĂĄr tilbage i tiden. I dag er Zoneterapi en anderkendt behandlingsform i Danmark – f.eks. gives der tilskud til behandlinger igennem Sygesikring Danmark.

Bestil tid her.

Hvad kan det hjælpe imod?

Zoneterapi er dokumenteret effektivt, men da der ikke er to mennesker, der reagere ens, vil en behandling, der er til stor gavn for én person ikke nødvendigvis give samme resultater hos en anden. Det er netop derfor at hos Klinik Hanne tages der udgangspunkt i hele personen og ikke kun i det enkelte symptom.

Zoneterapi kan anvendes mod:

• Allergier
  • Led- og muskelsmerter
  • Fordøjelsesproblemer
  • Hovedpine/migræne
  • Idrætsskader
  • Menstruationssmerter
  • Barnløshed
  • Kolik og øreproblemer hos børn

Behandlingsforløb

En zoneterapibehandling starter altid med et behageligt fodbad.

Ved din første behandling vil du blive stillet en række spørgsmål, der alle har til formål at afdække hvilke energimæssige ubalancer, der kan være i kroppen. Disse vil normalt give sig udslag i en række symptomer, du kan genkende. På baggrund af svarene bliver det videre behandlingsforløb sammensat.

En normal behandling varer ca. 55 minutter.

Zoneterapi er effektivt, men du skal regne med at der skal mere end en behandling til for at kunne hjælpe dig.

Efter behandling vil du normalt opleve lindring og veltilpashed, men det kan hænde at kroppen reagerer anderledes end du er vant til. Det er helt normalt. Du kan opleve:

• Træthed
  • Prikkende fornemmelse i kroppen
  • Kortvarig utilpashed
  • Stærkt lugtende urin/afføring (det er faktisk ekstra affaldsstoffer der forlader kroppen)

Efter en behandling er det en god idé at give kroppen mulighed for at hvile. Husk at drikke rigeligt med vand så affaldsstoffer kan blive transporteret ud af kroppen.

Pris per behandling:

•  1 time: 350 kr.
  • 30 minutter: 200 kr.

Du kan bestille tid til en behandling her.